במבצע הראשון בתולדות רשות המסים, הגיעו בשבוע שעבר מבקרי מס הכנסה לבדוק ספרי חשבונות של עסקים – הפעם לא על מנת לערוך ביקורות, אלא כדי להדריך בעלי עסקים כיצד לנהל נכון את ספריהם

בשבוע שעבר ערכה רשות המסים מבצע ראשון מסוגו תחת הסיסמה 'שנה חדשה – התחלה חדשה', במסגרתו הודרכו בעליהם של למעלה מ-1,000 עסקים קטנים ובינוניים שנפתחו בחודשים האחרונים, כיצד לנהל ספרי חשבונות בצורה תקינה. עם פתיחת עסק, יש להיעזר בשירותיהם או בייעוץ מקצועי של מנהל חשבונות ורואה חשבון על מנת לנהל את ספרי החשבונות על פי חוק, וחריגה מן התקנות והכללים עלולה להיחשב עבירה פלילית. מירי סביון, יוזמת המבצע וסמנכ"לית בכירה לענייני שומה וביקורת ברשות המסים, ביקשה לחסוך לבעלי עסקים חדשים בעיות עתידיות שעלולות להיגרם להם אך ורק בשל חוסר ידע.

 

המבצע הארצי נערך במגוון סוגי עסקים (מלבד עוסקים פטורים), עם עדיפות לתיקים שנפתחו בחודשיים האחרונים ובעלי עסקים שאין להם מייצג, במטרה להגביר את האמון בין רשות המסים לבין בעלי העסקים  וכדי לסייע להם למלא את חובותיהם בתחום המסים, עניין שעלול להיות סבוך ללא הדרכה מקצועית. כך למשל, רבים מבעלי העסקים לא ידעו שמלבד ספרי חשבונות הם נדרשים לנהל רישום גם של ההזמנות שמגיעות אליהם ושביצעו, ורובם גם לא ידעו, למשל, כי לא ניתן לרשום בעפרון בספרי החשבונות.
 
בחלק מן המקרים נכנסו בעלי העסקים ללחץ כאשר עובדי מס הכנסה הזדהו בפניהם, אבל כאשר הבינו את מטרת הביקור – שמחו מאד על היוזמה החיובית ועל המאמצים שהושקעו בהדרכתם.  חברי וועדת איכות ומצויינות במשרד מס הכנסה חולוןהגדילו לעשות והעניקו לעסקים החדשים ברכת העסק מטעם רשות המסים. בעלי העסקים הופתעו והתרגשו מהיוזמה ובעל מספרה אחד מיד תלה את הברכה על קיר העסק.
 
מנהל רשות המסים, משה אשר, אמר כי "אמנם תפקידה העיקרי של רשות המסים הוא לגבות מסים, אך גם לשרת את האזרחים ולפעול למענם. על כן, מלבד הטבות אחרות שאנו מעניקים לאזרחים כגון מענק עבודה ושורת הטבות והקלות אחרות, בחרנו לבוא לקראת בעלי עסקים שאינם יכולים לעמוד בהוצאה של מנהלי חשבונות צמודים, ולהדריך אותם ללא תמורה. כולי תקווה שהצעד יסייע לבעלי עסקים להבין שהשד אינו נורא וששמירה על החוק לא צריכה להיות מסובכת".

You may also like...

כתיבת תגובה